Reklamná tvorba
Kód a názov študijného odboru: |
8283 M reklamná tvorba |
Názov školského vzdelávacieho programu: |
Propagačná tvorba |
Kód a názov štátneho vzdelávacieho programu: |
82 Umenie, úžitkové umenie a ručná umeleckoremeselná výroba |
Forma a typ štúdia: |
denné, štvorročné štúdium |
Charakteristika študijného odboru:
Študijný odbor reklamná tvorba rozvíja samostatné výtvarné myslenie, estetické cítenie
a kreativitu v oblasti prípravy a realizácie vizuálnej reklamy v printových a digitálnych médiách,
multimediálnych štúdiách a v internetovej komunikácií. Popri tlačovej reklame sa zoberá i tvorbou
webových stránok, multimediálnych prezentácií, videosekvencií a 3D grafiky. Dôraz je kladený
na šírenie reklamy formou dynamických webových stránok s podporou redakčných systémov.
V oblasti multimediálnych prezentácii sa žiaci venujú tvorbe animovaných reklamných bannerov
a interaktívnych multimediálnych prezentácií.
Absolvent je schopný samostatne tvoriť, organizovať, realizovať a multimediálne prezentovať vlastnú tvorbu
v priestore výtvarnej propagácie.
Podmienkou na prijatie je úspešne vykonaná talentová skúška a odborno-orientačný test z výtvarnej výchovy.
Profil absolventa:
- ovláda základné znalostí zo všeobecnovzdelávacích predmetov
- ovláda dejiny umenia a výtvarného umenia
- ovláda prácu s farbou, vzťah dekóru a objemu
- vie špecifikovať historické medzníky reklamy a implementovať ich do súčasnosti, ovládať technickú štruktúru tvorby reklamných kampaní a marektingových stratégií,
- vie štylizovať texty audiovizuálnych, rozhlasových a internetových reklám - pochopiť podstatu reklamného textu a marketingového sloganu,
- ovláda techniky a technologicko–realizačné postupy pri navrhovaní tlačovín, reklamných prospektov,
- vie kreovať dynamické webové stránky s podporou redakčných systémov, vytvoriť webovú stránku pomocou HTML kódu,
- ovláda navrhovať animované reklamné bannery a interaktívne multimediálne prezentácie,
- vie pracovať s kamerou a zvládnuť odborne zostrihať video, spracovať zvukovú nahrávku, urobiť mastering, postprodukciu videa a pripraviť ho na export pre televízne vysielanie,
- ovláda prvky organizačnej a riadiacej práce
Uplatnenie absolventa:
- ako kreatívny reklamný grafik, tvorca v slobodnom povolaní alebo vlastnom grafickom štúdiu,
- v reklamných agentúrach, masmédiách, kreatívnych štúdiách
- profesionálnych grafických štúdiách či rôznych verejných alebo súkromných inštitúciách
- vo všetkých oblastiach kreatívneho priemyslu, umenia a kultúry.
Ďalšie možnosti štúdia:
- vysoké školy umeleckého, humanitného a technického zamerania
Učebný plán:
Súvisiace fotogalérie:
Ilustračné fotografie: